Intimbarberin

brevkassespørgsmål

Intimbarberin

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 6 år 8 måneder siden

Hej

Jeg barbere mig "der nede" men efter jeg har gjordt det får nogle røde prikker på huden, jeg ved ikke om det er barberingsmetoden eller hvad det er, jeg bruger en creme efter men det ser ikke ud til at den virker, kunne godt bruge nogle ideer eller tips til hvad jeg ellers kunne bruge/gøre

Svar:

Hej med dig.

Der blev for en lille uge siden svaret på et lignende spørgsmål her i brevkassen, og jeg tænker, at du derfor kan have lige så stor gavn af svaret. Det kommer her:

"Kære du.

Tak, fordi du skriver. Det er helt normalt, at huden kan blive lidt irriteret, når man barberer sig for neden. Dette skyldes, at huden i det område er utrolig sart, og man skal derfor være forsigt, når man begiver sig ud i intimbarbering. De fleste oplever hudirritation med røde knopper og kløe, som du også beskriver, første gang de barberer sig, fordi huden og hårsækkene ikke er vant til intimbarbering. Det bliver bedre, når du har gjort det et par gange.

Der er nogle forskellige ting, der er vigtige at huske, når man barberer sig forneden. For det første er det meget vigtigt, at man bruger en ren skraber/barberblad, så man undgår unødige bakterier, der kan irritere huden. Det er også en god ide, at varme huden op, så hårene bliver blødere. Hvis hårene er lange, er det også en rigtig god ide at trimme dem først, enten med en saks eller en trimmer. Man kan få mange produkter, der gør barberingsprocessen lettere - for eksempel barberskum til intimbarbering og aftershave/creme til intimområder. Dette kan også hjælpe med at undgå kløe og røde knopper. Hvis du har lyst til at læse mere om intimbarbering, så prøv at kigge lidt her."

Jeg håber, det hjælper dig.

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål