Blowjobs med kondom?
brevkassespørgsmål af
Camilla
17 år
Hej :)
Kan må få seksuelt overførte sygdomme ved at give blowjobs uden kondom? Som HIV fx. For det er ikke særligt normalt at give bjs med kondom på er det?

Svar:
Hej Camilla,
Det er et rigtig godt og vigtigt spørgsmål, du stiller.
Det korte svar er: ja, det kan man godt. Seksuelt overførte sygdomme kan smitte via blowjob/oralsex uden kondom. Den mest almindelige sygdom at blive smittet med ved oralsex er herpes, som også er den virus, der giver forkølelsessår. Jeg tror, at du har ret i, at de fleste fyre og piger giver oralsex uden beskyttelse, men den eneste måde at beskytte sig selv på, er ved at bruge kondom eller en slikkelap. Alternativ kan du og din partner blive testet for seksuelt overførte sygdomme, og derefter have oralsex uden kondom, hvis altså I aftaler kun at have sex med hinanden. Du kan læse meget mere lige her på Sexliniens hjemmeside om oralsex. Jeg vil klart anbefale dig at give blowjobs med kondom, hvis det er med en partner, som du ikke ved om er testet og som du ikke har en aftale med. Det vigtigste er, at du føler dig tryg ved det, og hvis et kondom gør det, så skal du holde fast i det.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar.
De bedste hilsner
Jeanette