Seksualitet

brevkassespørgsmål

Seksualitet

brevkassespørgsmål af
Maj
12 år
Oprettet 2 år 1 måned siden

Hej jeg er en pige på 12 er i tvivl om min seksualitet. Jeg føler mig både til piger og drenge, men jeg ved ikke helt alligevel. Jeg vil gerne kunne have mit eget barn uden at skulle have et optaget af det men jeg er forelsket i en pige. Jeg vil gerne kunne give min mor et barn som er i blod købe for mig. Hvis der står nogle forkerte ord så det fordi jeg er ordblind. Min ordblindhed tager jeg ikke så hårdt. Jeg håber du kan give mig et svar.

Svar:

Hej dig,

Først vil jeg sige, det er utroligt modigt af dig, at du tør skrive her ind. Dernæst kan jeg forsikre dig om, at du ikke er den eneste som har disse tanker. Du har en alder, hvor der sker meget med kroppen - og i hovedet for den sags skyld. Det er derfor meget naturligt at man udforsker sin seksualitet og stiller spørgsmålstegn ved den. Det er også generelt en god måde til at blive klog på sig selv og sin krop.

Der er mange på din alder, som oplever en forelskelse i en af samme køn. Det er meget normalt, og det betyder ikke nødvendigvis, at man er hverken homoseksuel eller bisekseksuel. Nogle ved først med sikkerhed, om de er homoseksuelle, biseksuelle eller heteroseksuelle efter de har været sammen med en partner. Og for nogle er der ingen tvivl, og måske har de slet ikke et behov for at prøve noget andet af. Og for andre igen kan der være tale om en fase, hvor de er tiltrukket af et bestemt køn eller begge køn. Men udanset om det er det ene eller det andet, så er det ganske normalt. Der er altså ikke noget, der er mere rigtigt end andet. Det er vigtigt, at du altid husker på det.

Derudover kan jeg se, at du stadig er meget ung. Det er helt okay og helt normalt, at du ikke ved, hvad du er til endnu. Nogle gange kan det være en fordel at tage det, som det kommer, og at give det lidt tid. Der er ikke nogen, der siger, at du skal beslutte dig lige nu - eller at du ikke kan ombestemme dig senere.

Du skriver, at du har et ønske om at blive gravid en dag og det kan jeg godt forstå. I dag findes der heldigvis utrolig mange hjælpemidler til at kunne få et barn. I dag kan en single kvinde eller et lebbisk par få hjælp til at blive gravide. Dette vil dog ikke kommer dybere ind på, da jeg antager at der er noget tid til du skal have børn.

Jeg håber dette gav svar på dine spørgsmål

vh. Anja

cyberhusfabiennes billede
Anja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål