idk

brevkassespørgsmål

idk

brevkassespørgsmål af
Heino
18 år
Oprettet 2 år 2 måneder siden

Jeg har problemer med at sove, jeg ender med at ligge vågen hele natten flere gange om ugen. Jeg kan ikke overskue at skulle arbejde, jeg kan ikke overskue skole, jeg kan ikke overskue at stå op. Jeg er udmattet hele tiden (grundet søvnmangel) og kan først sove når jeg er yderst udmattet. Jeg går og grubler over om jeg skal ende forholdet med min kæreste fordi jeg ikke ved om det vil fortsætte godt for nogle af os. Jeg bliver hurtigt irriteret på hende over små ting, jeg har ikke samme interesse for at skulle tilfredsstille hende som før, jeg har ikke samme seksuelle lyst.

Svar:

Hej Heino

Jeg kan godt forstå at du har svært ved at overskue noget, når du ikke for din søvn, så det er godt at du skriver.

Det lyder til at du er kommet ind i et rigtig uheldigt mønster, med de her bekymringer og tanker der buldrer afsted, når du prøver at falde i søvn.

Jeg tænker at løsningen er ret enkel, men ikke nødvendigvis nem. Du skriver at du går og grubler over dit forhold, og ud fra det du skriver fornemmer jeg ikke at det er noget du taler med nogen om?

Det er jo helt naturligt at gruble over ting som man er i tvivl om. Eksempelvis om man er på vej ud af et forhold, eller om man skal give det hele en chance mere.

Men hvis man går alene med tankerne, så har de det med at vokse sig større og større. Samtidig er udfordringen at man kun har sig selv til at "sparre med", så der kommer ikke rigtig nye input og vinkler. Man er på en måde fastlåst i de samme tanker, så hvis man er der hvor man er i tvivl, så kan det være svært at komme videre derfra.

Så tænker du er nødt til at få tankerne ud af hovedet, og delt dem med andre. Hvis du allerede har snakket med andre, så skal du måske snakke mere, eller med de "rigtige"?

Har du talt med din kæreste om hvordan du har det? Jeg ved ikke om du skal sige at du overvejer at slutte jeres forhold. Men det giver i hvert fald god mening at sige at du kan mærke at noget er blevet anderledes for dig. Ingen forhold, og jeg understreger INGEN forhold er fantastiske hele tiden. I alle forhold er der perioder hvor det er svært. Et forhold og den der følelse af at elske, er noget man skal pleje. Det er ikke noget der bare er der, og at man ikke føler det samme for sin kæreste som man gjorde tidligere, betyder ikke altid at man ikke længere er sammen med "den rigtige".

Måske oplever hun noget af det samme. Måske kan I sammen finde gode løsninger der kan gøre forholdet godt igen. Måske bliver det helt åbenlyst, at I skal stoppe, og det kan jo også være det rigtige at gøre.

Lige meget om det er det ene eller det andet, så kommer det til at fylde mindre i dit hoved, og du kommer nærmere på en afgørelse/løsning, hvis du får alle dine tanker, frustrationer og følelser omkring jeres forhold ud af hovedet.

Det er som sagt ret enkelt. Samtidig ved jeg godt at det kan være svært at tage sådan en snak. Jeg er dig ret sikker på at det vil være det hele værd. For afklaring omkring dit forhold vil sikkert give dig mere ro i tankerne, og så er der håb for mere søvn.

Mange hilsner Lukas

Lukass billede
Lukas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål