Så ulovlig porno
brevkassespørgsmål af
Lea
16 år
Hej ch,
jeg kan ikke huske præcist hvornår det skete, men jeg er næsten sikker på at det skete før jeg blev 15. Jeg var virkelig deprimeret og jeg fik intet hjælp. jeg fandt hurtigt ud af at porno hjalp mig med at slappe af, så jeg blev faktisk afhængig af porno og jeg tænkte virkelig ikke på andet.
Pludselig var normalt porno ikke interessant længere, og jeg begyndte at se ting som var lidt ekstreme, indtil jeg landede over i bestialitet. Jeg kan ikke huske at jeg så mere end en video, men jeg så muligvis en eller to da jeg var meget yngre, uden at helt forstå hvad det var.
tilgengæld da jeg var 13-14 søgte jeg efter det, og jeg er bange for at jeg kan få ballade for det. Jeg læste et sted at man ikke kan få ballade for bare at se det, men at man først får problemer når man gemmer det og deler det videre til andre. Det gik egentlig først op for mig da jeg blev 16 hvad jeg havde gjort, og jeg kom eventuelt til at snakke med en psykolog omkring mine problemer. Men har ikke sagt noget om det her til min psykolog fordi jeg er bange for, at hun er nødt til at sige det videre, hvis jeg har gjort noget strengt ulovligt.
Jeg forstår virkelig at jeg gjorde noget forkert. Jeg er ikke længere afhængig af porno og jeg har også fundet ud af at lysten til de dystre genre jeg var interesseret i er forsvundet. Jeg er parat til at komme videre, men det her holder mig tilbage. Jeg sætter meget pris på enhver slags råd.

Svar:
Hejsa,
Tak for dit spørgsmål :)
Du snakker om afhængighed og andre udfordringer, men skriver også at du går hos en psykolog, så det tillader jeg mig at lade ligge.
Dit spørgsmål om det er ulovligt eller forbudt at se den slags videoer vil jeg dog gerne svare på: Det er ikke ulovligt at se film med bestialitet - eller dyresex, så bare rolig.
Du har ikke gjort noget forkert ved at se den slags videoer - det er hverken ulovligt (I Danmark) eller amoralsk at se porno, heller ikke selv om der er dyr med.
God vind :)
//Christian