Rund knop-ting
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej:)
Jeg er en pige på 14 år. Jeg har i den sidste uge undret mig over jeg havde fået en rund knop på min tissekone. Men den er blevet støre. Den er blever helt rund og hård.
Hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej du
Knoppen kan være mange forskellige ting, og det kan være svært at afgøre, hvad knoppen er uden at se den. Det kan for eksempel være en bums eller et indgroet hår. Hvis det er et indgroet hår, kan du fjerne håret med en pincet. Det kan også være en hævet kirtel, eller en infektion. Fordi det er svært at sige, hvad knoppen præcist er, kan det være en god idé at få lægen til at se på den, hvis den ikke går væk af sig selv.
Det kan også være en god idé at sørge for at få vasket sig forneden minimum en gang om dagen og holde området rent for at mindske risikoen for en infektion i knoppen, særligt hvis du begynder at prikke til den.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar.
De bedste hilsner
Marie