Kørekort foto
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hej Cyberhus
Er virkelig træt af billedet på mit kørekort - som blev taget efter jeg havde sovet i et telt og ser virkelig dårligt ud - og underskriften - som jeg måtte skrive på mit lår med en dårlig kuglepen. Er der nogen mulighed for at ændre dem?

Svar:
Hej Anonym
Man kan godt ansøge om et nyt kørekort, men det er tænkt som en mulighed for de som har mistet eller ødelagt deres kørekort. Du skal ansøge via borgerservice, og det koster kr. 280,-
Jeg ved ikke om du får lov, hvis du skriver at det handler om at du er ked af dit billede, da det som sagt er en mulighed, hvis man mister sit kørekort, eller hvis det er ødelagt.
Jeg kan godt forstå, at du er træt af at du har et dårligt billede på dit kørekort. Omvendt så ved jeg at akavede, mærkelige og dårlige billeder i pas og kørekort har givet anledning til masser af gode grin og fantastiske snakke. Måske er der endda en smule respekt til den der hver gang vinder, hvem-ser-mest-skør-ud-på-sit-kørekort-konkurrencen?
Mange hilsner Tanja