Onani
brevkassespørgsmål af
Amanda
11 år
Hej, jeg har et problem, flere af drengene fra min klasse snakker lidt højt om onani. Og har fået lyst til selv at gøre det. Men jeg har brug for nogle gode metoder. Jeg har jo hørt om sådan noget med at bruge et håndklæde eller sin dyne eller gøre det i badet men tror jeg har brug for at få den spicifike ting at vide. Så altså selve ”metoden”.
Hilsen: hende der har fået lyst

Svar:
Kære Amanda,
Hvor er det fedt, at du skriver til os her i Cyberhus. Det er helt naturligt og sundt at onanere, og det lyder rigtig spændende, at du er klar på at udforske din krop på en ny måde. Når man skal prøve noget, som man ikke har prøvet før, kan man godt blive usikker på, hvordan man skal gøre ligesom du skriver i dit brev. Det kan også være, at du tænker, at du ikke helt ved, hvordan det skal føles, og om du mon gør det rigtigt. Det er ikke noget rigtigt og forkert, når det kommer til onani, så længe det du gør føles rart og dejligt, og ikke er farligt eller gør ondt. Du skal lige lære det, og det er en god íde at starte stille og roligt. Du spørger efter den specifikke metode, og der er rigtig mange forskellige måder at onanere på. Det kommer igen helt an på, hvad der føles rart for dig. Jeg vil anbefale dig at læse den her artikel fra Cyberhus, som fortæller lidt mere om de forskellige måder, der kan være. Du kan også læse mere om onani for piger lige her på Sexliniens hjemmeside.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar.
Venlige hilsner
Jeanette