Riser i skeden
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej jeg er en pige på 12 jeg ville vide lidt mere om hvad man kan bruge til og ikke og få riser når du onanere Jeg startede med og onanere da jeg var 11 men jeg har kun brugt en finger men jeg er bange få at lange negle vil give mig riser i skeden?

Svar:
Hej du
Jeg kan godt forstå, at du er bange for at få ridser i skeden, hvis du har lange negle. Det kan sagtens ske, at man får ridser i skeden ved at onanere. Men de er så små, at det ikke er noget, man vil kunne mærke. Det er altså ganske ufarligt at onanere, selvom man har lange negle. Hvis du alligevel ikke synes, det føles særligt rart at onanere på grund af dine negle, er der mange andre ting, du kan bruge til at onanere med. Det skal helst ikke være noget for stort, skarpt eller kantet. Så du kan eksempelvis onanere med skaftet på hårbørsten eller en makeupbørste. Det vigtigste her er, at du putter et kondom på, så du ikke får en masse forkerte bakterier op i skeden, som kan give underlivsbetændelse.
Man kan også onanere på mange forskellige måder, hvor man ikke behøver at føre noget op i skeden. Man kan eksempelvis onanere ved at røre ved sin klitoris. Det kan man gøre ved at gnubbe klitoris med sine fingre, eller gnubbe sig mod noget. Man kan også bruge brusehovedet, når man er i bad. Der kan man rette våndstrålerne fra brusehovedet ind mod klitoris. Du kan læse mere om onani for piger her.
De bedste hilsner
Marie