Rifter
brevkassespørgsmål af
Anders
15 år
Jeg har været til lægen og fandt ud af jeg havde svamp og finder jeg ud af jeg har rifter så jeg ved ik om der kan være noget der eller om jeg skal vente

Svar:
Hej Anders
Hvor ærgerligt at du har fået svamp og nogle rifter, men sådan kan det desværre gå en gang imellem. Nu ved jeg jo ikke lige, hvad din læge har sagt, og han/hun ved det nok bedre, da din læge jo faktisk har set dig, og da jeg ikke er læge, men min umiddelbare tanke er, at hvis din læge ikke har sagt andet, så kan du nok godt lige gå et par dage, og se hvad der sker ift. rifterne. Hvis de blive varme/mere røde/ømme, så tænker jeg, at du skal ringe til din læge og snakke med ham/hende om det. Svampen vil jeg tro, at du skal have noget medicin for uanset hvad, så hvis du ikke allerede har fået det, så vil jeg igen anbefale dig at ringe til din læge og få en snak om, hvordan du lige skal gribe det an.
Jeg håber, at det var svar på dit spørgsmål!
Mange hilsner
Dagmar