Hej jeg er en dreng det har et problem
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg har fået 100 kondomer i konfirmations gave af min storebror og jeg vil kerne prøve at have en på men jeg bange for at mine forældre finde ud af det. Så jeg vil kerne vide vor jeg kan smide den ud og hvordan jeg ik bliver opdateret i det ?

Svar:
Hej med dig
Tillykke med konfirmationen! Jeg håber, at du havde en rigtig dejligt dag, og sikke da en gave at få af sin storebror :-)
Du skriver, at du gerne vil prøve at tage en af dem på, men at du er bange for at blive opdaget. Jeg tænker, at en mulighed er at gøre det på et tidspunkt, hvor dine forældre eller bror ikke er der. F.eks. når du er på toilettet eller i bad og døren er låst, eller måske på dit værelse om aftenen, hvis de andre går i seng før dig. Det kan også være et tidspunkt, hvor du er alene hjemme. I forhold til at smide det ud, så tænker jeg, at du måske enten kan putte det ind i noget andet skrald og smide det ud, eller ligge det ned under nogle af de andre ting i skraldespanden, så man ikke kan se kondommet. Jeg tænker ikke, at dine familie sådan roder skraldespandende igennem, så hvis bare det ikke ligger allerøverst, så tror jeg ikke, at nogle vil se det.
Når det så er sagt, så vil jeg bare gerne lige sige, at der ikke er noget unormalt eller forkert i at være nysgerrig, så hvis nu de så det i skraldespanden, så er det jo ikke fordi, at du har gjort noget, som ikke er okay. Det er helt naturligt, og det tænker jeg også, at dine forældre vil vide. Måske din storebror kunne finde på at prikke lidt til dig, som brøde nu engang imellem gør, men igen så betyder det ikke, at du har gjort noget forkert, for det er sundt og vigtigt at være nysgerrig.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar!
Mange hilsner
Dagmar