Revner i forhuden
brevkassespørgsmål af
Nikolai
23 år
Jeg har haft meget sex og har aldrig oplevet det før, men har fået revner i min forhud og når jeg er i bad og det er fugtigt gør det ikke ondt at trække forhuden tilbage og når jeg onanere i starten er det os okay, men efter noget tid og når jeg er færdig, så svier det og gør lidt ondt, men ikke mere at lidt vand på også kan jeg trække forhuden helt tilbage imens det svier. Har aldrig oplevet det før, har altid vasket mig med kun vand, har brugt mange forskellige sæber igennem tiden, så kan det være man skal slappe lidt af og lade det hele??? Eller skal jeg gøre noget andet??

Svar:
Hejsa
Tak for dit spørgsmål. Det lyder da rimeligt irriterende.
Det svider nok fordi sprækker åbner sig/strækkes, når forhuden trækkes tilbage.
Jeg kunne mistænke, at der måske er kommet en svampeinfektion i forhuden. Det er ret normalt og kan smitte mellem partnere.
Derfor vil jeg anbefale, at jeg går omkring lægen og får en til at se med på det.
Hvis du gerne selv vil gøre noget kan du købe brentan creme der er mod svamp og smøre med det på forhuden. Er glans øm, skal den også smøres. og så skal man smøre mindst 7 dage efters symptomerne er væk. og så vil jeg foreslå en pause med onani og sex, så revnerne kan få ov at hele. Hver gang forhuden trækkes tilbage åbnes de på ny.
Jeg håber der snart er bedring.
med venlig hilsen
Eva