Pik hovede

brevkassespørgsmål

Pik hovede

brevkassespørgsmål af
Henrik
21 år
Oprettet 1 måned 5 dage siden

Hej jeg har altid syntes mit pikhovede har været meget rynket sådan disideret rynker i det og den har rigtigt nemt ved at lugte af pis osv og det er nederen Hvad kan man gøre ved det eller ska jeg bare leve med d?

Svar:

Hej Henrik

Tak for din besked. Jeg kan godt forstå, hvis du er ked af at lugte forneden.

Det er vigtigt at du vasker din penis en gang om dagen. Det ikke nødvendigt med sæbe, men du kan sagtens nøjes med lunken vand og derefter duppe dig tør med et håndklæde. Husk også at trække forhuden tilbage og vaske der, da der let kan samle sig snavs.  Det er vigtigt ikke at bruge "kradse" sæber og vaske mange gange dagligt på penis, da man i stedet kommer til at irritere huden og dræbe de "gode" bakterier som er med til at holde huden frisk og rask.

Hvis du fortsat oplever lugtgener fra penis, kan du evt. tage forbi din læge, som kan undersøge dig, og se om der er andet du kan gøre.

Mvh

Trine, læge

TrineGs billede
Trine fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål