Smerter i venstre kraveben

brevkassespørgsmål

Smerter i venstre kraveben

brevkassespørgsmål af
Cecilie
14 år
Oprettet 6 år 1 uge siden

Hej jeg er en 14 årig pige der i nogle dage har haft smerter i især mit kraveben, men også lidt i halsen og ribbenene. Det er kun i venstre side. Jeg har svært ved at trække vejret og gå rundt. Jeg har fået advide at jeg kunne strække lidt ud, men det giver ikke rigtig mening i forhold til mine smerter. Det er en slags jag som ikke holder op. Lidt svært at forklare men håber i forstår. Det er ikke kommet pga. at jeg har lagt forkert da det kom om eftermiddagen ud af det blå. Jeg har ikke hovedpine eller skulder smerter. Det er kun i venstre kraveben og lidt op af halsen. Når jeg trækker vejret dybt eller griner eller lign. får jeg mere ondt og jeg får også ondt i mine venstre ribben. Håber jeg kan få hjælp. Tak på forhånd.

Svar:

Hej Cecilie

Tak for dit spørgsmål til brevkassen! Det lyder da også bare rigtig træls med de smerter som du beskriver. Du skriver ikke præcis hvor lang tid det har stået på eller om du haft et fald eller lign. ? Tilgengæld har du mange andre gode beskrivelser og observationer med :) Umiddelbart har jeg ikke lige en god forklaring på dit spørgsmål. Jeg tror at det er en god ide at du opsøger din egen læge, så denne lige kan se på dit kraveben og få stillet nogle uddybende spørgsmål. Hvis det bliver ved hen over påsken og du fortsat har svært ved at trække vejret, så synes jeg bestemt at du skal få en tid hos din læge.

Jeg håber det var en lille hjælp, selvom det selvfølgelig ikke gav dig et direkte svar på dit spørgsmål.

Mvh læge Julie

JulieBs billede
Julie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål