Røre ved sig selv?
brevkassespørgsmål af
???
14 år
Hej jeg er en pige på 14 år Jeg er begyndt og røre lidt ved mig selv og putte en finger op men synes ikke Jeg får den der rare følse Hvad kan jeg gøre bare få lidt af den følse ?

Svar:
Hej ???
Det er godt at du eksperimenterer med onani, for det er rigtig godt at prøve sig frem og prøve forskellige ting, for på den måde finder man ud af, hvad der føles rart og hvad der føles mindre rart.
Der er ikke noget unormalt i, at du ikke kan mærke så meget, når du stikker en finger op i skeden. Der er mange piger, som ikke kan opnå orgasme ved at stikke noget op i skeden og som kun kan få det ved at stimulere klitoris, så det er altså ikke noget der er unormalt.
Det lyder til at du lige er startet, så det bedste råd er egentlig bare at fortsætte med det, og prøve forskellige ting af. U takt med at du lærer din krop bedre og bedre at kende, vil du måske opleve at den der rare følelse er noget du vil mærke, på en anden måde, end ved at stimulere oppe i skeden.
Mange synes det er virkelig dejligt at stimulere klitoris, og måske er det også noget der kan fungere for dig? Jeg ved godt det lyder helt vildt træls., men det med at lære sig selv, sin krop og sin nydelse rigtig godt at kende, kan godt tage lang tid. Måneder og år nogle gange. Derfor tænker jeg at det handler om, at du skal blive ved med at udforske dig selv, din krop og din seksualitet og så vil du med tiden blive endnu klogere på, hvad der føles dejligt og hvad der ikke gør, og så er jeg ret sikker på den der følelse nok skal komme.
De bedste hilsner Lukas