Kys,snav,sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej
jeg har et flirt og vi var sammen i dag, og vi snavet lidt og og puttet.
jeg har to ting han skrav da jeg kom hjem at jeg skulle lære at snave og så tror jeg grene han vil have sex med mig men jeg er ikke klar på det. Han tog mig ogs lidt på røven og brysterne og nogen gange tog jeg hans hånd væk fordi jeg ikke syntes det var behalig nogen gange.

Svar:
Hej med dig
Først og fremmest tak for dit brevkassespørgsmål.
Du skriver, at du tror, din flirt gerne vil have sex med dig, men at du ikke føler dig klar til det. Det er meget forskelligt, hvornår man føler sig klar. Den følelse, som du beskriver, synes jeg er virkelig vigtig at følge og lytte til. Når man skal have sex den første gang er det vigtigt at være tryg og føle sig klar, og hvis man ikke er det, skal man sige fra. Så hvis din flirt lægger op til, at I skal have sex, og du kan mærke, at du ikke er klar, er det helt okay, at du siger fra.
Sommetider kan det være rigtig svært ikke at lade sig presse til at gøre ting, man ikke er klar til. Især hvis en person, som man godt kan lide, gerne vil og presser på. Jeg ved ikke, om du også synes, det kan være svært at sige fra overfor pres. Men det er vigtigt, at man lytter til sig selv og siger fra, hvis man mærker, at ens grænser bliver overskredet.
Derfor synes jeg, det er super fint, at du tog hans hånd væk, da du ikke syntes, det var behageligt! Det er en rigtig fin måde at hentyde til, at du ikke har lyst til det, han gør. Men når hormonerne kører rundt i kroppen, og man er i et spændende øjeblik, kan det godt ske, at man ikke er så god til at fange hentydninger. Så måske det ville være endnu bedre, hvis du sætter ord på, hvorfor du fjerner hans hånd. På den måde fanger han med sikkerhed din hentydning. Det ville også være rigtig sejt, hvis I kunne snakke om det inden i for eksempel putter og kysser, fordi det kan være lettere at få sagt fra, inden man står i situationen, og også få fortalt om de følelser man har.
Jeg håber, du kunne bruge mit svar.
De venligste hilsner fra Karoline