Rød omkring pik og lidt øm

brevkassespørgsmål

Rød omkring pik og lidt øm

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 1 år 1 måned siden

Jeg er rød omkring pik hovedet og ved min forhud og også en smule øm/hævet. Har haft sex uden kondom

Svar:

Hej du

Rødme og ømhed omkring penis og forhud skyldes ofte lidt forhudsbetændelse, som er ganske ufarligt men selvfølgelig irriterende. Man kan også opleve kløe, svie og eventuelt udflåd. Det opstår ofte hvis man i forvejen har tendens til en lidt stram forhud og dette kan så forværres når penishovedet hæver lidt.

Behandlingen af milde tilfælde er god hygiejne, hvor man sørger for at få vasket penishovedet og bag forhuden grundigt med vand og eventuelt klorhexidin (kan købes på apotek/matas) to gange dagligt. Hvis du fortsat oplever rødme, ømhed og forværring skal det tilses af din egen læge, hvor der eventuelt skal opstartes lokalt antibiotika eller svampemiddel. Du skriver også at du har haft sex uden kondom, så der er selvfølgelig også en lille risiko for kønssygdom, som så også kan blive tjekket ved egen læge hvis det fortsætter.

Håber det kan hjælpe og god bedring!

stinas billede
Stina fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål