Bløder efter finger
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hejsa Min kæreste og jeg har i lang tid hygget os, men i går skete der det, at mens han gav mig finger begyndte jeg at bløde. Det stoppede lidt tid efter, så det kan ikke have været menstruation. Dertil er jeg også på p piller. Blødningen var ikke minimal, men der var derimod blod på hele lagnet. Jeg er virkeligt bange for hvad det kan skyldes, og håber virkeligt du kan hjælpe mig.

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit spørgsmål. Jeg kan forstå at du har oplevet noget underlivsblødning i forbindelse med seksuel samvær med din kæreste.
De fleste årsager til blødninger som du beskriver er ganske fredelige, det kan være som følge af en rift eller tilfældig uregelmæssighed i blødningsmønsteret.
I nogle tilfælde kan der dog være tale om følger fra celleforandringer eller en seksuelt overført sygdom, derfor synes, jeg for en sikkerheds skyld, at du skal bestille en tid til undersøgelse hos din læge.
Men som sagt, ofteat er det helt fredeligt.
God bedring med det.
Med venlig hilsen
Morten