Rød og øm glans

brevkassespørgsmål

Rød og øm glans

brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Oprettet 4 år 2 dage siden

Hej jeg er en dreng på 21 år, der de sidste 3 år har haft problemer med min glans... jeg startede med at have svamp, for jeg brugte brentan i noget tid hvor det hjalp.. herefter troede jeg det begyndte at komme igen, hvor jeg lidt misbrugte brentanen og min hud blev mere tør og rød i det... efter følgende har jeg fået test for herpes og været til cystiopi undersøgelse hvor de ikke har kunne finde noget... nogle forslag til hvad det kunne være? Har brugt ufattelig meget svampecreme de sidste 2 år hvilket nærmest har gjort det være... det sidste stykke tid har jeg brugt intim crem hvilket har gjort at der er kommet pletter på min glans hvor det ligner huden er ved at blive normalt, forslag til hvad jeg kan gøre?

Svar:

Kære dreng 21 år.

Tak for dit spørgsmål til brevkassen, keg ved det kan være et rigtig træls og svært emne når det handler om kønsdelene. Du har dog hovet en fin beskrivelse af dit problem. Desværre så er det ikke sådan lige til at svare på. Jeg tænker kunne være en god ide først og fremmest at prøve en længere periode hvor du slet ikke smører glans penis med noget som helst, og gerne afholder dig fra at være seksueltaktiv. Da alt det pillen og forskellige væsker/cremer kan være hårdt for den sarte hud.

Bliver det i så fald værre med rødme, irritation og ømhed så må du gå til din læge igen så denne kan lave en nu vurdering, og ellers kan det være tiden får det til at hele af sig selv.

Jeg håber det kunne give et nyt perspektiv på problemet, og ellers er der ikke så meget andet at gøre end at fortsætte med at løse det i fællesskab med din læge, da der er behov for at man ser det løbende.

Mvh læge Julie b

JulieBs billede
Julie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål