Der er noget i “hullet”
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej, jeg er en pige på 13 år og jeg har oplevet af det gør ret ondt når jeg prøver at onanere. Jeg har lagt mærke til at der er en slags klump i hullet og tænker virkelig meget over om det er normalt. Jeg kan ikke få finger så langt op på grund af den der slags “klump”. Jeg har overvejet af spørge min mor eller tage til lægen, men vil først spørge her. Er det normalt?

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit spørgsmål. Jeg kan forstå at du mærker en form for klump i dit underliv når du onanerer, som også gør ondt.
Jeg kan selvfølgelig ikke sige med sikkerhed hvad det er, men ud fra det du skriver vil jeg tro, at det bare er din livmoderhals du kan mærke. Livmoderhalsen burde føles afrundet og en smule blød og du kan måske mærke et lille hul i midten. Hvis du kan nikke genkendende til dette, synes jeg ikke du behøver gøre mere. Hvis du slet ikke kan genkende dette så er det nok en god idé at få det tjekket hos din læge for en sikkerheds skyld.
Jeg håber du kan bruge mit svar og er lidt beroliget.
med venlig hilsen
Morten