Problemer med penis
brevkassespørgsmål af
Emil
15 år
Hej Cyberhus,
Jeg er en dreng på 15 år og når jeg for stiv penis står min penis lige op i en 90 graders vinkel og buer lidt på midten, hvis jeg prøver at bøje den så den er mere lige gør det ondt i min penis men spænder også lidt i maven. Ud over det kan jeg ikke sperme, og min penis vokser heller ikke.

Svar:
Hey Emil
En buet penis behøver ikke være problematisk. Ca halvdelen af alle mænd, har en penis der buer eller er skæv. Men hvis penis buer rigtig meget kan det godt være nødvendigt at få det tjekket hos lægen.
Jeg hæfter mig ved, at du skriver, at det gør ondt, og strækker i maven, hvis du prøver at rette den ud, og det får mig til at tænke, at du bør ringe til din læge, og forklare hvad det er du oplever.
Du skriver ikke hvor stor din penis er. Nogle drenges penis begynder først at vokse ret sent i puberteten. Måske er du bare ikke så langt i din udvikling, hvilket også kunne forklare, hvorfor du ikke kan sperme endnu.
Jeg kan ikke sige om der er en sammenhæng mellem formen på penis, og det at du ikke kan sperme. Det behøver der slet ikke være, men det er vigtigt at du fortæller det til din læge, så han/hun har god chance for at hjælpe dig. Hvad end problemet er, er jeg sikker på det kan løses.
Mange hilsner Lasse