hvordan har to piger sex sammen?
brevkassespørgsmål af
M
14 år
hej cyperhus jeg har længe gerne ville have svar på et spg som jeg har undret mig over hvordan har 2 piger sex sammen jeg har forsøgt at google det men det som om jeg ikke rigtigt for noget svar jeg har pige kærste som jeg er meget glad for og vi har begge to snakket om at have sex jeg tror faktisk at hun har styr på hvordan tingnde skal gøres men jeg er i tvivl om hvordan man gør syntes også det ville være akavet hvis jeg sagde til hende at jeg ikke ved hvordan det skal gøres har haft sex 2 gange før en drenge men jeg har intet forstand på hvordan jeg gør det med hende har virkelig brug for svar og rådgivning håber i vil svare mvh M

Svar:
Kære M
Tak for dit spørgsmål, og hvor er det dejligt, at du har en kæreste, som du er glad for! Med det følger der også tit en nysgerrighed og lyst til at udforske det seksuelle, og det lyder til, at I begge er der. Du skriver, at du tror, at din kæreste har styr på, hvordan det klares, men at du er rigtig meget i tvivl. Du skriver, at du helst ikke vil fortælle hende det, fordi du synes, at det er akavet. Men jeg tænker faktisk, at det er rigtig vigtigt, at du fortæller din kæreste, hvad dit udgangspunkt er. På den måde kan I tale om, hvad I hver især kan lide, og hvad I måske gerne vil prøve. Det kan også være rart, at man har talt om, at det er okay, at man guider og fortæller undervejs, hvis der er noget, man gerne vil have eller lignende. For der er ikke én rigtig måde at have sex på, da det er meget forskelligt fra person til person, hvad man godt kan lide.
Der er rigtig mange måder at have sex på, uanset om det er mand-kvinde, mand-mand, kvinde-kvinde eller en anden sammensætning. Sex handler i store træk om nydelse, og derfor er det kun fantasien, der sætter grænser. Penetration er nok det, de fleste forbinder med sex, men man kan også bruge f.eks. mund og hænder. Hvis du er helt i tvivl om, hvad du skal gøre, så kan du evt. prøve dig lidt frem på egen krop først og se, hvad der føles godt, og så prøve det af sammen med din kæreste?
Men ellers vil mit råd til dig altid være at spørge og fortælle. Spørg din kæreste om det er okay, det du gør, og fortæl hende om det er okay, det hun gør ved dig. Spørg om det føles godt, eller om hun hellere vil, at du gør noget andet og på samme måde så fortæl hende, om det føles godt, eller hvis du hellere vil have, at hun gør noget andet. Der ligger nemlig et stort arbejde i først og fremmest at lære hinanden at kende, og husk på at det er helt almindeligt, at det kan tage lang tid og mange erfaringer, før sex bliver rigtig godt.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar! Held og lykke med det!
De bedste hilsner
Dagmar