Penis størrelse.

brevkassespørgsmål

Penis størrelse.

brevkassespørgsmål af
Fornavn Efternavn
17 år
Oprettet 5 år 5 måneder siden

ville lige hører hvor lang tid ens penis bliver ved med at vokse. er selv 17 år og ved ik hvorfor men føler ikke at min er ''færdigvokset'' selvom den er 16 cm så er jeg ikke steget så meget i højden og har ikke så meget ansigtsbehåring som min far og min storebror som har fuldskæg i en alder af 20 hvor jeg knap kan gro et moustache ud.

Svar:

Hej med dig.

Du skal vide, at det er helt almindeligt, at du sammenligner dig med andre i forhold til din udvikling. For vi bliver alle en gang i mellem lidt i tvivl, om vi er "normale", og så er det meget nærliggende at kigge på andre, særligt dem i vores i familie.

Det kan være svært at sige, om din penis er helt færdig med at vokse. Generelt er en drengs penis først færdig med at vokse, når resten af kroppen er færdig, og de fleste er først færdigudviklet omkring 20 års alderen. Men det betyder ikke nødvendigvis, at alle dele af kroppen vokser lige meget samtidig. Din penis kan godt være færdigudviklet nu som 17 årig, samtidig med at du måske vokser et par centimeter i højden det næste år. Så det er ikke til at sige, om den vokser lidt endnu. Alles udvikling er nemlig forskellig, og nogen vokser stabilt igennem teenageårene, mens andre tager store spring i starten, midten eller slutningen af teenageårene.

Generelt er en færdigudviklet penis i gennemsnit 10-18 cm lang, så din er indenfor gennemsnittet.

At din far og bror har meget skægvækst og du ikke har så meget endnu, behøver ikke at betyde, at du aldrig vil kunne gro et fuldskæg. Skægvækst hænger nemlig sammen med generne, så hvis din far og bror ikke har problemer med at gro et fuldskæg som 20 årig, så kan du sagtens nå det endnu. Men skægvækst hænger også sammen med, hvordan ens krop reagerer på testosteron, og hvis er man sensitiv overfor det, så bliver det sværere at gro skæg.Så derfor må du nok væbne dig med tålmodighed og se tiden an, og huske på, at du ikke er helt færdigudviklet endnu, så der er stadig tid at løbe på. Og selv hvis din penis ikke vokser mere, så er den stadig fuldstændig normalstørrelse.

Mange hilsner Pernille

PernilleBs billede
Pernille fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål