Kløe forneden pige 15 år
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej. Jeg har her de sidste 3 dage ca haft en voldsom kløe omkring skeden. Jeg er stadig jomfru, så det kan ikke skyldes sex, men hvad så? Det irritere mig mega meget når jeg går, da det klør voldsomt Lugten er som den plejer og jeg kan heller ikke rigtigt se nogen forandring. Ved virkeligt ikke hvad det kan være, håber i kan hjælpe!.

Svar:
Hej med dig.
Det lyder rigtig ubehageligt, og jeg kan godt forstå, at det er meget generende, når du mærker meget til det. Jeg kan desværre ikke være helt sikker på, hvad det er, men umiddelbart lyder det som svamp. Det er nemlig kendetegnet ved bl.a. kløe. Det er noget rigtig mange kvinder får på et tidspunkt, og kan nemt behandles. Man kan købe noget at behandle det med i håndkøb på apoteket, men det er nok meget godt at komme forbi din læge inden for at være sikker på, at det er det.
Mange hilsner
Laura