Ved ikke hvad det er der skete
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej Cyberhus, Så jeg var til den her fest for nogle uger siden, hvor jeg møder en sød fyr som jeg snakker godt med - og ender med at kysse lidt på. På et tidspunkt mens vi er i et kys, tager han om min hals og klemmer lidt. Jeg undrer mig lidt over det, og panikker ret meget da han klemmer til og jeg ender med ikke at kunne trække vejret. Jeg får i min fuldskab sagt til ham at jeg altså synes at det er ubehageligt - og han lover ikke at gøre det igen..... Men jeg har efterfølgende tænkt rigtig meget over det, og synes virkelig han var sød, men det skræmte mig virkelig det der skete, og jeg kan simpelthen ikke finde nogen forklaring på hvorfor han gjorde det.. Særligt fordi jeg overvejer om jeg skal tage kontakt til ham igen, men jeg bliver ved med at tænke på det. Hvad tænker I om det? Er det egentlig mig der er noget galt med? for har hørt at andre piger godt kan lide sådan noget, men kender slet ikke noget til det... På forhånd tak for hjælpen :)! Hilsen Den Forvirrede

Svar:
Hej dig,
Det lyder til at det var en god fest og hvor er det dejligt for dig. Jeg vil starte med at sige, at der absolut intet er galt med dig, fordi du ikke bryder dig om, at blive taget fat om halsen. Om man kan lide det eller ikke kan, er meget individuel sag. Nogle kan synes det er kan være ophidsende mens andre ikke bryder sig om det. Dette leder mig videre til det næste spørgsmål. Jeg kan desværre ikke svarer på, hvorfor han gjorde det. Men jeg kan kun forstille mig, at hans hensigt var god, ellers kan du prøve at spørger ham, hvis du har mod på det og den vej igennem så en dialog omkring det.
Dog synes jeg det er virkelig modigt af dig, at du fik sagt fra og fik fortalt at du ikke brød dig om det. Uanset om det kun er kys eller noget mere intimt som sex, så er det vigtigt, at begge partners grænser ikke overstrides.
I forhold til om du skal tage kontakt til ham igen? Hvis du synes han er sød og gerne vil lærer ham bedre at kende, så synes jeg bare du skal gribe din telefin og skrive til ham. Desuden kan mange fyre godt lide, når kvinder også tager initativ.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
vh. Anja