Pik vokser først nu
brevkassespørgsmål af
Basse
16 år
Hej cyberhus. Jeg er en dreng på 16. Jeg skriver ind da min ting der nede først er begyndt at vokse nu. Min stemme har været i overgang og bliver ikke meget dybere end hvad den er nu, har hår både mave, arme, ben, intime områder, røvhår og er igang med at gro skæg. Min pik er først begyndt at vokse nu den har været 12 stiv i et par år hvilket er meget normalt men den har kun været omkring de 4 i afslappet tilstand og først nu begynder den at vokse mens alt andet er færdi udviklet. Bliver heller ikke højere hvilket er fint da jeg er ok godt tilpas med min højde selvom jeg er en af de laveste i Erhvervs klassen på EUX uddannelsen

Svar:
Hej Basse.
Mange tak for dit indlæg. Hvor er det sejt, at du er så ærlig om din krop og dens udvikling!
Det du oplever, er helt normalt. Selvom det meste af din krop måske føles færdigudviklet, kan puberteten faktisk vare helt op til, at du er omkring 20 år.
I puberteten sker der hormonelle ændringer, og det er netop dem, der bl.a. får ens penis til at vokse. Derfor er det helt normalt, at den først begynder at vokse nu, eller at den endnu ikke er færdig med at vokse.
Jeg håber at du kan bruge mit svar.
Mvh. Chris - Cyberhus