Mixed signals
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Cyberhus Der er en pige, som jeg har fået følelser for. Problemet er at hun sender mixed signals. Nogle dage snakker vi en del sammen, men så kan der også gå flere dage, hvor jeg føler at hun undgår mig i skolen og hvor hun ikke svarer på mine beskeder. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre?

Svar:
Kære dig,
Det lyder til at være en forvirrende og måske også en frustrerende situation du står i, når der er følelser indblandet. Det er helt naturligt at du føler tvivl om hvorvidt det er gengældt ud fra mixed signals fra hende, og det kan derfor være svært at finde ud af hvad hun tænker.
Der kan være mange grunde til, at hun opfører sig på denne måde. Måske er hun selv usikker på sine følelser, måske har hun travlt eller noget andet i sit liv, der påvirker hendes humør og adfærd. Det er dog vigtigt, at du ikke går og bliver ked af det eller føler, at du skal gætte dig frem hele tiden.
En måde at gribe situationen an på kan være:
1. Tage en snak med hende - hvis du føler dig tryg nok ved det, kan du forsøge at åbne op for, om alt er okay, eller hvordan hun ser jeres relation. En rolig og åben tilgang til snakken, kan du nævne noget i stil med: ‘’Jeg har lagt mærke til, at vi nogle dage snakker meget, og andre dage virker det, som om du undgår mig. Derfor vil jeg gerne forstå hvad der sker, for jeg kan godt lide at snakke med dig.’’
2. En anden mulighed kan være, at give hende plads. Sommetider har man brug for tid til at finde ud af hvad man selv føler. Når hun trækker sig, kan du overveje at give hende lidt luft og se, om hun selv tager kontakt.
Husk, at dette blot er nogle forslag – der er ikke noget rigtigt eller forkert. Det vigtigste er, at du mærker efter, hvad der føles rigtigt for dig.
Dbh Camilla