Pik størrelse
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej. Jeg er en dreng på 13 og føler mig meget usikker omkring min piks størrelse, den er 12 cm i stiv tilstand og ved ik hvor meget den er når den er slap. De andre drenge drillede mig tit, ved at kalde mig for "bugle" fordi min pik lignede en bugle chip. undre mig bare over om min pik faktisk er lille eller om jeg over reagere

Svar:
Hej med dig,
Fedt at du skriver her i brevkassen. Jeg kan godt forstå, at du bliver ked af det og usikker, når de andre drenge driller dig. Det er helt normalt at tvivle og tænke, om man nu er ligesom de andre uanset, om man er en dreng eller en pige, når man er ung. Det er slet ikke okay, at de driller dig, og det kan gøre én virkelig usikker på om, man er normal eller okay. Jeg kan fortælle dig, at en gennemsnitlig penis er ca. 13 cm i stiv tilstand og ca. 9 cm i slap tilstand. Nogle er mere og andre er mindre, og begge dele er helt normalt. Du er lige ved at begynde puberteten, hvor ens kønsorganer udvikler sig og vokser, og derfor er din pik ikke fuldt udvokset. Altså kan størrelsen stadig ændre sig, så der er ingen grund til bekymring. Jeg håber ikke, at du oplever de samme slags drillerier nu, men hvis du gør, er det vigtigt at sige fra. Hvis du ikke føler, at du selv kan sige fra, er det en god idé at fortælle om drillerierne til en lærer eller en anden voksen, som du føler dig tryg ved, som kan hjælpe dig med at få det stoppet, for det er som sagt ikke okay, selvom det kan virke som en lille uskyldig ting.
Jeg håber, at min svar kan give dig lidt ro og forsikre dig om, at du er helt som du skal være, for det er du.
De bedste hilsner
Jeanette