Rift efter sex

brevkassespørgsmål

Rift efter sex

brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Oprettet 2 år 4 måneder siden

Hej jeg er en kvinde på 21. Mig og min forlovede havde sex og gav mig finger i skeden men der skete det uheld at hans fingernegl (ikke langt negl) ramte min skamlæbe og der kom en kradsmærke som ikke er særlig dybt. Skal jeg tage til læge og få det tjekket? Kan der komme betændelse? Hvad kan jeg selv gøre for at få det helet? Det er jo helt andet end og få sådan en end da jeg fødte vores søn at jeg fik 4-5 syninger Tak på forhånd

Svar:

Hej med dig

Tak for dit spørgsmål.

Jeg kan forstå, at du har fået en rift på din kønslæbe da du og din forlovede havde sex. Det lyder helt ufarligt og umiddelbart ikke som noget du behøver at få tjekket ved lægen. Det er vigtigt at du holder området rent og holder øje med tegn til betændelse, ellers er der ikke så meget som du kan gøre. Tegn på betændelse er rødme, hævelse, varme og smerter i området, og hvis du får feber. Hvis du får nogen af de tegn, er det en god idé at søge læge, men jeg tror at din rift kommer til at hele af sig selv uden komplikationer.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar.

Bedste hilsner,

Emilie

Læge

EmiliePis billede
Emilie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål