pik er for kort
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
hej cyberhus mit navn er X min pik er for lille og når jeg spiller kiks med de andre fra min vennegruppe så bliver der altid lavet sjov med min længde. hvor kort er for kort? min pik er 3 cm lang og jeg synes ellers når at jeg kigger i spejlet så ser den ellers meget mægtig ud. jeg vil gerne holdes anonym.

Svar:
Kære dig.
Tak for dit spørgsmål til brevkassen.
Det er helt normalt at være bekymret for størrelsen på ens pikstørrelse især i teenageårene. Jeg vil starte med at sige, at du ikke er alene her. Der er mange drenge og mænd som kan føle sig usikre, hvis de tror, at deres pik er for lille. Men det er vigtigt at huske, at pik størrelse varierer fra person til person, og at der ikke er en fast definition af, hvad der er "for kort".
Generelt anses en gennemsnitlig stiv pik længde for at være omkring de 12-16 cm, men det er vigtigt at bemærke, at der kun er tale om et gennemsnit, og der er mange mænd, hvis pik er kortere eller længere end gennemsnittet.
Hvis du føler dig bekymret og usikker omkring størrelsen på din penis, kan du overveje at tale med dine venner om det, fortæl at det faktisk irriterer dig at de gør grin med det, og der er ikke nogen egentlig definition på hvor kort eller lang en pik skal være. Men du kan også vælge at gå den helt modsatte vej, hvis dine venner gør grin med din pik, ignorere dem og måske sige du syntes den er perfekt som den er, så viser du jo også overfor de andre du er selvsikker på dig selv, selvom du måske ikke er det. Men i sidste ende handler det om hvordan du selv ser dig selv, hvis du selv syntes din pik er mægtig så er den det, og lad ikke andre fortælle dig det modsatte.
Det er også vigtigt at huske på, at størrelsen på din penis ikke er afgørende for at have et sundt og tilfredsstillende sexliv. Som der ofte bliver sagt ”Det handler ikke om størrelsen, men gørelsen”.
Håber du kan bruge mit svar, og hav en forsat rigtig god dag.
Venlig hilsen Kylie.