Pik efter forhudsforsnevring
brevkassespørgsmål af
Villads
16 år
Hej. Jeg er blevet opereret efter forhudsforsnevring. Det gør at man kan se mit penishover og at det er ubehageligt når mit penishoved det rammer noget tørt stof, som i underbukser. Mit penishoved ser og føles også tør, kan det være grund til det? vænner jeg mig til det. Blev opereret for 5 dage siden. ps hvad kan man gøre hvis det skal blive mere fugtigt igen. Hilsen En dreng på 16

Svar:
Hej,
Mange tak for dit spørgsmål.
Penishovedet er særdeles følsomt, og det er derfor helt normalt at du oplever ubehag når penishovedet rammer dine underbukser. Før du blev opereret var det "beskyttet" af forhuden, men når forhuden nu er fjernet, er dit penishoved ikke længere pakket ind i forhud, og du vil derfor opleve et vis ubehag den første tid efter din operation. Heldigvis er det noget der går væk med tiden, og efter noget tid vil du ikke længere opleve ubehag.
Det at dit penishoved er blevet lidt mere tørt, er også helt normalt, da den "beskyttende" forhud er fjernet, og penishovedet nu er lidt mere udsat, end da det var pakket ind i forhud.
Hvis tørheden er noget der generer dig, eller hvis tørheden tiltager, er det vigtigt at du besøger din læge og får vedkommende til at kigge på det. Det samme gør sig gældende hvis du bliver ved med at opleve ubehag når dit penishoved rammer underbukserne.
Jeg håber du kan bruge mit svar, ellers er du velkommen til at skrive ind igen.
De bedste hilsner
Morten
Læge