Pigers første gang

brevkassespørgsmål

Pigers første gang

brevkassespørgsmål af
Mr drengen.
15 år
Oprettet 1 år 8 måneder siden

Er pigers første gangs blod farligt? Altså første gang en pik penetrær en fisse kan der være chance for at det bløder lidt Men er dette blod uskadeligt eller kan man få sygedomme osv.

Svar:

Hej du

Jeg skal først og fremmest sige, at jeg ikke er læge eller lægefagligt uddannet. Derfor kan jeg ikke give dig et præcist svar på dit spørgsmål. Jeg synes, at du skal prøve at stille dit spørgsmål igen, men i kategorien "Spørg lægen" i stedet for "Seksualitet", da det så vil være en rigtig læge, som besvarer dit spørgsmål.

Når det så er sagt, er blod ved en piges første gang som udgangspunkt helt uskadeligt. Blodet kommer hos nogle piger, fordi der kan opstå små rifter i forbindelse med samleje. De er helt ufarlige. Derfor tror jeg også, at det er meget usandsynligt, at man vil blive smittet med en sygdom på den måde, og jeg har heller ikke hørt om det før. Derudover tror jeg også, at pigen vil være klar over det på forhånd, hvis hun har en sygdom i sit blod, som kan smitte på den måde - og så vil hun nok sige det til dig. Så jeg tror ikke, det er noget, du behøver bruge krudt på at bekymre dig om.

Hvis man har ubeskyttet samleje (dvs. uden kondom), er der dog en risiko for at få kønssygdomme, hvis ens partner har en. De fleste kønssygdomme smitter via slimhinder, når huden på kønsdelene mødes. Hvis du vil være sikker på ikke at få en sygdom, kan du derfor med fordel bruge kondom.

De bedste hilsner
Marie

Nikitass billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål