Penis gøre ondt efter sex med en pige med spiral
brevkassespørgsmål af
Emil
17 år
Jeg har haft sex men en pige med spiral. Under sammenleje kunne jeg mærke at min pik bankede op mod noget. Men isted for at side det sadge jeg ikke noget for ikke at ødelægge oplevelsen. Men altså, er det fordi den sad forkært? Og i det tilfælde hvad er chancen for at hun kan blive gravid?

Svar:
Hej Emil
Det lyder ikke som en rar oplevelse. Ud fra det du beskriver er det lidt svært at sige hvad det er du stødte imod. En korrekt placeret spiral kan du ikke mærke. Hvis det var spiralen vil jeg tænke at det har gjort rigtig ondt når du ramte den, og det kan jeg ikke læse ud af dit spørgsmål, om det gjorde? Det kan sagtens "bare" være pigens livmoderhals du er stødt på, og det er ganske uproblematisk.
Hvis spiralen sidder forkert, er der selvfølgelig heller ikke garanti for at den virker, men det er som sagt svært at sige, om det er det der er sket. Jeg tænker du kan sige til den her pige, hvad du oplevede, og at du har tænkt om det kunne være hendes spiral. Så bliver hun opmærksom på det du oplevede, og så kan hun tage kontakt til sin læge og forhøre sig. Jeg tænker det er det bedste, og det sikreste du kan gøre. Er hun også i tvivl kan hun starte med at tage en graviditetstest, hvis hendes næste menstruation udebliver.
Venligst, Elisa