Onanere jeg for meget?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej kære Brev kasse Nu skal i hører er begyndt og onanere 2-3 gange om dagen og siden jeg er begyndt på det blir jeg ik bare liderlig ud i den blå luft og syns heller ik min tissemand blir så stiv som den kan blive når jeg onanere kan det være pga jeg onanere for meget? Kh den forvirrede 15-årig dreng

Svar:
Kære dig!
De fleste mennesker onanerer, og det er meget forskelligt, hvad man kan lide, og hvor meget man onanerer! Derfor er det også svært at sige noget om, hvor meget man må onanere for, at det er "for meget". Umiddelbart tænker jeg ikke, du har noget som helst at bekymre dig om. Der er intet farligt ved at onanere meget, og onani er en rigtig god måde at undersøge sin seksualitet og krop på - så bare giv den gas! :) Du beskriver, at din liderlighed og stivhed er lidt noget andet nu, når du onanerer meget, og det lyder ret normalt. Det kan også have noget med alder at gøre, i de unge år kan det være svært at styre liderligheden, men det kommer stille og roligt med alderen. Men som du selv skriver, kan det også have noget at gøre med, at du onanere lidt mere, så derfor bliver du ikke lige så stiv hver gang. Det er helt normalt!
Der er altså ingen grund til bekymring, det er helt normalt og sundt, det du beskriver! Jeg håber, du kan bruge mit svar, du er meget velkommen til at skrive igen.
Sophie