Penis
brevkassespørgsmål af
ANNO
14 år
Hej, jeg har været sammen med kæresten og efter vi har haft sex har jeg fået et par røde knopper både under forhuden men også på selve penisen min forhud klør lidt men ellers ikke andet, det svir ik og jeg kan ikke mærke knopperne men der i mod se dem? Hvad skal jeg gøre?
Hilsen anno

Svar:
Hey Anno
Jeg kan godt forstå du bliver lidt nervøs, men jeg tænker du kan tage det helt roligt. Huden på penis er utrolig tynd og følsom, så efter sex, kan man sagtens opleve at huden reagerer ved at der dukker sådan nogle små knopper op. Hvis der er tale om en reaktion på slid på huden, går det væk af sig selv indenfor et par dage.
Hvis der går mere end et par dage, og det ikke går væk, eller hvis det bliver rødt, og mere irriteret, så kan det godt være du skal ringe til din læge. Hvis det bliver værre, eller ikke går væk, kan det være flere forskellige ting. Ikke noget alvorligt, men det kan godt være noget der kræver behandling. Men vent og se om det ikke forsvinder helt af sig selv. Det er der rigtig god chance for.
Mange hilsner
Lasse