P-piller under graviditet?
brevkassespørgsmål af
CC
15 år
Hej
Jeg har gået i 9 uger med mistanken om jeg er gravid. Ville høre om det kan være skadeligt for barnet at tage p-piller imens jeg er gravid.

Svar:
Hej med dig
Man skal ikke tage p-piller hvis man er gravid eller har en mistanke om, at man er gravid. Hvis du har en mistanke om, at du kunne være gravid, så skal du tage en graviditetstest - sådan en kan du købe på apoteket eller i en almindelig dagligvarebutik. Jeg vil kraftigt anbefale dig, at du får taget en test. Du kan ikke "fjerne" en graviditet eller "gøre den mindre", ved at fortsætte med at tage p-piller, mens du har mistanken. At tage p-piller mens man er gravid, kan potentielt være skadeligt for barnet, men der er forskellige faktorer der spiller ind i den sammenhæng.  Så jeg vil anbefale dig at finde ud af, om du er gravid eller ej ved at få taget en graviditetstest.
Venlig hilsen
Lærke