Hudflap

brevkassespørgsmål

Hudflap

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 9 måneder 1 uge siden

Hej. Jeg skriver med et meget intimt problem. Sagen er at jeg har rigtig meget hud i min tissekone. Det er ligesom sådan en stor hudflap af løs hud der bare 'hænger'. Men det er kun den højre side og det er ikke skamlæben, men sådan hele vejen fra startenaf klitoris til skamlæben. Hvis jeg trækker lidt ud i den, vil jeg skyde på den er omrking 1 cm. Jeg ved ikke hvad man kalder dem, men de to 'sider' kan ligesom ikke nå at lukke sammen, fordi at hudflappen hænger ud. Derfor får jeg mega meget 'camel toe' i nærmest alle bukser, hvilket er super træls. Jeg kan ikke huske at det altid har været sådan, men jeg har ikke tænkt over det, så det må være kommet her over de siste år. Hvorfor har jeg så meget hud der og vil der blive ved med at komme mere og mere med tiden? Og er alt det her normalt? Jeg ved at man kan få fjernet overskydende hud, men det er ikke ligefrem et sted man har lyst til at blive opereret og så skal man jo også være voksen og alt muligt og det er ikke ligefrem noget jeg har lyst til. Er der noget jeg selv kan gøre ved det?

Svar:

Mange tak for dit spørgsmål. Jeg vil starte med at sige, at din hudflap ikke lyder til at være farlig. Ud fra din beskrivelse kan det lyde som om at hudflappen kan være din indre skamlæbe (man har altså en ydre, større skamlæbe og en indre, mindre skamlæbe) som altså er en normal del af din anatomi.

Der kan også være tale om hymen (også kaldet kønskransen eller jomfruhinden), som er en slimhindefold, der kan se forskellig ud fra person til person og være større eller mindre. Denne slimhindefold er også en normal del af din anatomi.

I sjældnere tilfælde kan det dreje sig om en cyste, som er ufarlig, men som kan vokse med tiden, eller der kan gå infektion i, hvor man i sådanne tilfælde vil opleve smerter Man kan også ved seksuelt samleje blive smittet med kønsvorter, som kan give en udvækst, i det område du beskriver. Denne kan behandles på forskellige måder hos din egen læge. Det er i sidste ende svært for mig at vurdere ud fra en beskrivelse, da det kræver et kig på den, for endeligt at vurdere hvad det drejer sig om. Jeg anbefaler derfor at du kontakter din læge som kan vurdere dig eller evt. henvises til en gynækolog.

Mvh Hjalte, læge

hjaltes billede
Hjalte fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål