To på en gang
brevkassespørgsmål af
Oliver
12 år
Hej jeg er en dreng der har mødt to flotte søde piger og nu hvor jeg har snakkede med dem i et støkke tid hvor jeg så har fået et lille crush på dem begge men den ene betyder lidt mere for mig. Men en af mine venner snakker også med dem men han kan kun li en af pigerne. Og så en dag er der en af pigerne der skriver til mig at hun kan lide mig hvor jeg så tænker YES men så er det den min ven kan lide af pigerne. Så jeg holder mig væk og skriver til hende at jeg kan skrive imorgen hvor efter jeg så skriver til den anden pige at jeg kan lide hende men hun havde en kæreste (det vidste jeg godt) men havde hørt at de ikke havde de så godt i deres forhold hvor pigen (som jeg godt kunne lide) vil stadig lige prøve at give den en sidste chance. og nu står jeg her hvor jeg skal vælge please hjælp❤️

Svar:
Hej Oliver.
Hvor dejligt, at du har mødt to søde piger, som du godt kan lide, selvom det også er lidt af et dilemma, du er i. Som jeg forstår det du skriver, så svarede hun tilbage, at hun gerne ville give hendes forhold en sidste chance, og derfor føler nu, at du også kan vælge den anden pige? Jeg håber, at det er rigtig forstået.
Jeg kan godt forstå, om du er i tvivl om du skal holde fast og fortsætte med at prøve med pigen, der har en kæreste, da det lyder til, at du har lidt flere følelser for hende, eller om du skal prøve at se, om du kunne få flere følelser for den anden pige, eftersom du ved, at hun godt kan lide dig. Det er ikke et nemt valg, men det lyder egentlig lidt som, at du allerede har svaret. For du skriver, at pigen med kæresten betyder lidt mere for dig, og at du faktisk allerede har valgt hende, da du skrev til hende, at du kunne lide hende. Og hvis det ikke var fordi hun allerede var i et forhold, tænker jeg på, om du så ville overveje, om du skulle prøve med den anden? Så selv hvis du gik videre med den anden pige, så ville det være fordi, at den, du egentlig havde flest følelser for, ikke kunne gengælde dem, og den anden pige ville derfor være 2. valg. Og det ville hun nok være lidt ked af, hvis hun fandt ud af. Men samtidig kan det også være, at du kunne få flere følelser for hende. Der er dog bare lige det, at du ved, at din ven godt kan lide hende. Så hvis du vælger hende, er det meget vigtigt, at du snakker med din ven om det, og fortæller ham sandheden. Og fordi din ven også er involveret, så er det endnu vigtigere, at du er sikker på, at du har nok følelser for hende, at det er værd, at din ven og dig måske bliver uvenner over det eller der kan komme en konflikt omkring det. Jeg forstår godt, at det ikke gør det nemmere.
Hvis du stadig føler, at du har svært ved at vælge, så kan du også prøve at lave en liste med dem begge to, hvor slår hjernen fra, og med hjertet skriver ned alle de ting, du godt kan lide ved dem, og ofte så vil du have mere at skrive ved den person, du bedst kan lide. Du kan også prøve at kigge på et billede af dem hver især og lægge mærke til, hvilke tanker og følelser du får, når du kigger på dem.
Jeg håber, at du kan bruge mine tanker og finder ud af, hvad du skal gøre.
Mange hilsner
Pernille