Ikke sulten
brevkassespørgsmål af
Pige på 13 år
13 år
Hejsa
jeg er en pige på 13 år jeg har altid været lidt buttet men ikke tyk men er på det seneste har jeg ikke føglt sult men jeg spiser fordi jeg er bange for at det kunne udvikle sig til spiseforstyrrelse
hvad kan gøre?
jeg er 163 høj og vejer ca 62 kg

Svar:
Hej du
Tusind tak for dit spørgsmål.
Jeg kan godt forstå, hvis du bekymrer dig om, hvorvidt du kan udvikle en spiseforstyrrelse, fordi du ikke lige nu føler sult på samme måde, som det lyder til, at du plejer. Men jeg tænker også, at der kan være mange forskellige grunde til, at man ikke føler sig særligt sulten i perioder, som ikke er, at man er ved at udvikle en spiseforstyrrelse. Det kan eksempelvis være, at man har mange ting at se til, eller at man ikke er lige så aktiv, som man plejer at være. Begge dele kan gøre, at man føler sig mindre sulten end normalt.
Hvis du er meget bange for, at du er ved at udvikle en spiseforstyrrelse, kunne det være en god idé at snakke med dine forældre, en lærer eller en veninde om det. Det er ikke særligt rart at gå rundt med store bekymringer alene, og det kan være, at en af dine veninder, lærere eller dine forældre kan hjælpe dig med at finde ud af, om du er ved at udvikle en spiseforstyrrelse eller ej. Nogle gange kan det også være rart blot at få sat ord på sine bekymringer, fordi de kan komme til at virke mindre uoverskuelige eller mindre farlige, når man deler dem med nogen. Du er også altid velkommen i vores 1-1 chat, hvis du har brug for at chatte med os omkring dine bekymringer.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og jeg sender rigtigt mange virtuelle kram i din retning.
De bedste hilsner,
Marie