Ondt i underlivet efter samleje
brevkassespørgsmål af
Bella
15 år
Hej, jeg har dyrket remlig meget samleje med min klreste her i min ferie og jeg er begyndt at have ondt i mit underliv. Her den anden dag dyrkede vi sex men blev nød til at stoppe fordi det gjorde så ondt da han kom ind i mig, er ret bekymret for at der er noget galt Hilsen Bella

Svar:
Hej Bella, tak for dit spørgsmål. Der er mange årsager til at opleve smerter under samleje og det er meget almindeligt at opleve.
Jeg synes du skal booke en tid hos din egen læge med henblik på at få lavet en gynækologisk undersøgelse så du ikke skal gå og være bange for om der er noget galt. I kan  den forbindelse snakke om, hvornår og hvordan du oplever smerter ved samleje. Det kan skyldes forskellige ting, fx kønssygdomme men oftest er det fordi man ikke rigtig slapper af, der opstår smerter ved penetration.
Husk kun at have sex når du har lyst - også selvom det er med en fast partner.
Mange hilsner Louise