Problemer med min rejsning

brevkassespørgsmål

Problemer med min rejsning

brevkassespørgsmål af
Dreng på 16
16 år
Oprettet 3 år 1 måned siden

Hej, jeg har en kæreste på 15 og vi har været sammen i 4 måneder nu, har problemer med at holde min rejsning, vi har enu ikke haft sex, men vi ville have det på et tidspunkt og da jeg tog kondomen på kunne jeg allerede mærke der, at den var gal, og så håbede jeg den ville rejse sig igen men ingen held og vi måtte droppe det og det er ca en månede siden nu, vi har ellers været meeeget nøgne og vi er trykke ved hinanden men forstår ik hvorfor jeg ikke det, for så snart hun giver mig hj så falder den, og bj så blev den nogen lunde men vis hun ikke rør ved den bliver den oppe, er ved at være godt træt af det for hun er begyndt at mistro om jeg synes det er dejligt, men har fortalt jeg nyder det, og vi er meget åbne om følelser så ved derfra hvad hun føler, og det samme gør hun,

Håber i vil kunne give mig svar omkring mit. Problem, for det er godt træls nu..

Svar:

Hey dreng på 16

Det er ikke særlig rart at tingene ikke virker, når man rigtig gerne vil have det til at fungere, men ud fra det du fortæller tror jeg ikke der er noget galt med dig overhovedet. Jeg tror du oplever noget som langt de fleste fyre oplever før eller siden.

Jeg kan godt forstå, hvis din kæreste også bliver ked af det, og måske tror det handler om hende, men det tænker jeg helt sikkert heller ikke det gør.

Jeg er ret sikker på at det handler om præstationsangst.  Præstationsangst er noget der kan dukke op gennem hele livet, men det er særligt almindeligt når man er helt ung.

Det handler helt enkelt om at man rigtig gerne vil have at det sex man skal have skal være rigtig godt for én selv og også ens kæreste, og at det kan lægge et pres, som gør at det ikke rigtig kan fungere.

Der findes ikke en hurtig løsning, men når du fortæller at dig og din kæreste taler meget åbent om følelser, tænker jeg sagtens I kan løse der her. Det kræver bare lidt tålmodighed og en god snak om det hele.

Mit første råd vil være at du bliver nødt til at sætte forventninger lidt ned. Jo mere pres du sætter på dig selv for at det SKAL lykkes, jo mindre er chancen for at det vil lykkes. Det er ikke fordi der er noget i vejen med dig. Det er bare sådan vores hjerner og kroppe fungerer, og derfor er det her også noget de fleste fyre oplever.

Jeg er sikker på at I nok skal få dejlig og god sex, hvor tingene fungerer, men du er nødt til at give det tid.

Jeg vil faktisk råde dig til at aftale med din kæreste at I ikke skal have sex. Og så vil jeg råde dig til at fortælle hvorfor.

Det handler jo om at du er helt vild med hende, og at du vildt gerne vi have at I skal have dejlig sex. Alt den bekymring for at det ikke skal lykkes, flyver direkte ned i pikken, og så nægter den at samarbejde. Det synes jeg du skal fortælle hende.

Hvis I nu aftaler at I ikke skal have sex, men at I skal nøjes med at kysse, nusse og alt mulig andet, og samtidig ikke være så fokuseret på om din pik er stiv eller ej, så er der en rigtig god chance for at der vil være mindre pres på, og så vil der også være større chance for mere liv i pikken. Når I så er sammen, behøver du ikke tænke, men kan bare fordybe dig i følelsen. I hvordan hendes krop føles, og hendes måde at røre ved dig. Slip tankerne og dyk ned i det du mærker og føler. Når I har gjort det nogle gange, og du har oplevet masser af liv i pikken, så skal det nok udvikle sig til sex på et tidspunkt. For mange er det den der aftale om at nu skal det ske, der lægger et voldsomt pres på...også selv om man måske ikke tænker over det.

Og husk. Der er ikke noget galt med dig. Din pik er helt som den skal være, og det du oplever er fuldstændig normalt. Det du oplever lige nu er noget næsten alle fyre oplever. Jeg ville gerne sige at ALLE fyre oplever det, for det er jeg faktisk ret sikker på, men det ville nok ikke være helt rigtigt, for der skal da nok være enkelte fyre der aldrig har oplevet at pikken ikke ville samarbejde. Men du er som de fleste, og du er helt normal.

Giv dig selv tid og snak med din kæreste om det, så skal det nok komme.

Mange hilsner

Lasse

Lasses billede
Lasse fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål