ONDT I PIKKEN

brevkassespørgsmål

ONDT I PIKKEN

brevkassespørgsmål af
SANDER
13 år
Oprettet 1 år 7 måneder siden

HEJ CYBERHUS JEG RIVER MEGTE PIK HVAD SKAL JEG GØRE FOR AT STOPPE

Svar:

Hej Sander

Det lyder ikke rart, hvis du onanerer så meget, at det gør ondt. Hvis man onanerer hårdt eller ofte, kan man godt opleve, at pikken kan blive øm - det er helt normalt. Så kan det være en god idé at give pikken en pause og undlade at onanere i nogle dage, indtil pikken ikke gør ondt mere.

Du skriver, at du ikke ved, hvad du skal gøre for at stoppe. Nogle gange er det sådan, at når man ved, at der er noget man ikke må eller helst ikke skal gøre, så kan man komme til at tænke rigtigt meget på det - også selvom man faktisk prøver på at lade være. Det kan lyde lidt skørt, men jo mere man forsøger at lade være med at tænke på noget bestemt, jo mere kan det komme til at fylde i ens tanker. Derfor kan det være, at det vil være en god idé at prøve at aflede dine tanker, så du kommer til at tænke på noget andet. Det kan være ved at spille et godt spil, være sammen med venner, se en film eller dyrke sport. Det skal være noget, du synes er sjovt. Når man laver noget, man synes er sjovt, kan man blive så optaget af det, at man faktisk helt glemmer alle de andre tanker, man havde. Så det kan være, at du helt glemmer at tænke på at onanere. Og hvis du så kommer til at tænke på at onanere, så kan du prøve at sige til dig selv, at du skal vende tilbage til det, du var i gang med.

Så i stedet for at tænke meget på, at du ikke skal onanere, så prøv at fylde din tid ud med nogle ting, som er sjove, og som kræver dit fulde fokus. Så kan det være, at du helt glemmer at tænke på onani.

Jeg håber, at det giver mening for dig. Hvis det viser sig, at du har brug for flere råd til, hvad du kan gøre, så må du meget gerne skrive herind igen.

De bedste hilsner
Marie

Nikitass billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål