Onanere på maven?
brevkassespørgsmål af
Isabel
13 år
Vi havde det der uge 6 i skolen og siden er os i pigegruppen begyndt at snakke en del om sex og onani for det var noget af det vi havde om før vinterferien. Det er fedt vi kan snakke om det, men jeg kom så til at fortælle at jeg altid onanerer på maven og det grinede de andre en del af for det er jeg åbenbart den eneste der gør. Alle de andre gør det på ryggen eller siddende eller stående. Altså jeg ligger altid på sengen eller gulvet eller noget uden bukser og så arbejder jeg med underlivet og ormer mig frem og tilbage lissom en larve eller noget. Ved godt det ser latterligt ud (nok også det de andre har tænkt) men det virker og jeg kommer dejligt. Sys det var lidt træls og blive grinet af så vil gerne spørge om i ved om der er andre piger der onanere på maven eller det bare er mig?

Svar:
Hej Isabel
Det er godt, at du spørger, når der er noget, du er i tvivl om. Du skriver, at I i din pigegruppe er begyndt at snakke om sex og onani, og at du har fundet ud af, at du er den eneste i din pigegruppe, som onanerer, mens du ligger på maven.
Jeg vil gerne starte med at fortælle dig, at det hverken er unormalt eller mærkeligt at onanere på maven. Og så længe det føles godt for dig, så er det vigtigst. Jeg kommer til at tænke på, at jeres lille pigegruppe udgør en ret lille del af alle de piger, der er i verden. Så blot fordi du kan lide at onanere på en anden måde end de andre i pigegruppen, betyder det bestemt ikke, at du er den eneste, som onanerer på den måde.
Jeg tænker, at det må være rart at have nogle piger, du kan snakke med sådan nogle ting, og hvor I kan dele jeres erfaringer med hinanden. Men nogle gange kan det også gøre en opmærksom på, de ting man gør, som er forskellige fra de andre. Det vil sige, at når man hører om, hvad andre gør, så kan man komme til at opdage, at man selv gør noget helt andet end dem. Det er meget normalt at opleve, at der er stor forskel på jer piger, også selvom I måske er en lille gruppe. Det, der føles rart for dig, er ikke nødvendigvis det samme, som føles rart for de andre.
Det er ikke særligt rart at blive grint ad af andre, fordi man gør noget anderledes. Måske har de grint, fordi de ikke ved så meget om onani endnu og derfor ikke ved bedre? Hvem ved - måske er de blevet inspireret af din måde og har prøvet det af bagefter? Dét er også en af de ting sådan nogle snakke med ens veninder kan: Når man deler sine erfaringer, kan man blive klogere i fællesskab og måske prøve nogle nye ting af. Hvis ikke du har prøvet det, kan det også være, at du kan prøve at onanere på samme måde som de andre?
Jeg håber, at du fik det svar på det, du havde brug for. Hvis du har andre eller flere spørgsmål, er du meget velkommen til at skrive herind igen.
De bedste hilsner
Marie