Ondt i penis

brevkassespørgsmål

Ondt i penis

brevkassespørgsmål af
C
18 år
Oprettet 2 år 2 uger siden

Hej Jeg har et underligt problem, jeg får utrolig ondt i penis når jeg tisser men det sker kun dagene efter jeg har onaneret(hvilket jeg gør tit). Efterfølgende bliver penis ved med at svie/gøre ondt 2-3 minutter efter jeg har tisset Jeg har været til lægen og fået taget en urinprøve for klamydia osv og der er intet at finde. Måske det er det simple svar at jeg onanere for tit og for tørt. Men vil bare opsøge noget vejledning omkring om jeg skulle prøve noget inden kontakt til egen læge Mvh …

Svar:

Hej med dig

Det lyder lidt ubehageligt, og godt at du har været forbi din læge for at blive undersøgt for eventuelle kønssygdomme. Smerter ved vandladning skyldes oftest en blærebetændelse eller en kønssygdom, men kan også have mekanisk årsag, såsom onani eller samleje, hvor der kan opstå irritation af slimhinden i urinrøret. Hvis din urin er mørk og ildelugtende, eller der kommer noget flåd fra urinrøret, så bør du gå til din læge igen for at udelukke en eventuell blærebetændelse eller kønssygdom. Hvis der kommer blod ud af urinrøret eller din urin er blodtilblandet, bør du også søge læge. Umiddelbart lyder det til, at dit problem er mekanisk - altså at smerterne opstår efter onani, hvor der bliver klemt og gnidet på urinrøret, hvorved der opstår små skader/sår i slimhinden. I så fald kan det være en god idé at give det en pause, så slimhinden kan hele helt op. Små sår og rifter kan have svært ved at hele godt, når de igen og igen udsættes for "uro" i forbindelse med onani. Prøv at holde pause i 2 uger og så se, hvad der sker efterfølgende, når du igen onanerer. Du kan med fordel bruge en vandbaseret glidecreme, der ikke er så skrap ved den sarte hud omkring penis, for at få forhuden til at glide bedre langs penis og derved reducere irritationen. Hvis du er i tvivl, eller det ikke bliver bedre af ovenstående, så synes jeg, at du skal kontakte din læge igen.

Mvh Tatjana

Tatjanas billede
Tatjana fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål