knopper på brystet
brevkassespørgsmål af
anne
14 år
hej jeg er 14 år og går i 8 klasse. jeg har nogle lidt alla røde knopper på mine nippels, jeg ved ikke hvornår jeg har fået dem, jeg har haft dem lige siden jeg kan huske. jeg ved ikke hvad det er, det ser ikke normalt ud, men det klør ikke, så hvis nogen ved hvad det måske kan være pls hjælp tak.

Svar:
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål. Jeg kan forstå du har nogle knopper omkring dine brystvorter der bekymrer dig.
Det er selvfølgelig lidt svært for mig at sige med sikkerhed hvad det er uden at se det. Men det er normalt at man har nogle kirtler/knopper på det brune område omkring brystvorten. De kaldes glandulae areolares. De kan se ret forskellige ud fra person til person. De ændrer sig ofte noget i forbindelse med puberteten.
Jeg tror det må være dem du tænker på. Du kan måske prøve at Google (selvom man skal være forsigtig med det) og se om du ikke finder noget der ligner dit. Hvis du synes det ser meget anderledes ud end det, skal du nok en tur forbi din læge, der sikkert hurtigt vil kunne fortælle dig om der er noget usædvanligt.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
med venlig hilsen
Morten