Ondt i højre testikel

brevkassespørgsmål

Ondt i højre testikel

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 3 år 3 måneder siden

Hej Brevkasse

Jeg er en 15 årig dreng og jeg får ondt i højre testikel når jeg rør ved den som et blåt mærke det er ikke rart at onanere fik det efter jeg havde halsbetændelse hvad skal jeg gøre??

Svar:

Hej med dig!

Det er supergodt at du skriver! Det lyder ikke særligt rart. Det er jo ikke meningen, at man skal ha ondt i sine testikler og det er faktisk vigtigt at få undersøgt. Så det første jeg vil sige, er, at du skal bestille en tid hos din egen læge med det samme.

 Jeg tænker, at det kan være flere ting. Det kan være infektion i bitestiklerne, så blir man ofte øm og let rød. Det kan også være at testikelstrengen er blevet snoet. Nu ved jeg ikke hvor længe, du har haft det, men uanset skal du snarest mulig få din læge til at kigge på det! De fleste ting er ret nemme at behandle, en infektion i bitestiklerne behandler man fx. med antibiotika.

Håber det var et svar du ku bruge!

Mange hilsner og god bedring fra Gerda

Gerdas billede
Gerda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål