Ondt i højre side af underlivet
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej
Når jeg har æggeløsning har jeg det kun fra højre side af maven. Mellem hver menstruation har jeg æggeløsning i højre side af maven. Er det normalt? Jag har haft det siden min menstruation begyndte da jeg var 11 år Altså for 1 1/2 år siden.
hilsen pigen der gerne vil vide hvad der er galt med hendes krop.

Svar:
Hej med dig
Mange tak for dit spørgsmål. Umiddelbart vil jeg ikke tro, at der er noget galt med din krop, når nu du kun kan mærke ægløsning i din højre side. Det kan være helt normalt. Vi er allesammen forskellige, nogle piger/kvinder kan mærke, når de har ægløsning, andre kan ikke. At du så godt kan mærke det i den ene side men ikke i den anden, lyder ikke bekymrende. Det er nok bare sådan det er hos dig. :-) Hvis du ellers har det godt, ikke har for voldsomme smerter - hverken under ægløsning og menstruation men også uafhængigt af din cyklus, din menstruation er regelmæssig uden spontane blødninger og du ikke har ændret udflåd fra skeden eller andre gener fra underlivet, så behøver du ikke tænke mere over det. Hvis der derimod er noget, du er bekymret for eller har brug for at få forklaret nærmere, så synes jeg bestemt du skal bestille en tid ved din læge. Der kan jo være andre årsager til smerter i underlivet, men ud fra din beskrivelse lyder det som helt almindelig smerte/ubehag relateret til ægløsning, som i dit tilfælde kun kan mærkes i den ene side, hvilket - jeg gentager lige - kan være helt normalt!
Jeg håber, at du kan bruge mit svar.
Med venlig hilsen
Tatjana