Onani med en alm. Tandbørste
brevkassespørgsmål af
Den bekymret pige
16 år
Jeg er en 16 årige pige, som gerne vil prøve at onanere på en anden måde, end bare med fingrene. Og jeg har længe haft lyst til, at prøve at stikke noget rent og ufarligt op i skeden. Jeg har mange gange stukket en finger op, men her i dag tog jeg en helt splinterny colgate tandbørste og pakkede den ud af emballagen. Og sørgede for at vaske den med sæbe, og vaske sæben helt grundigt af. Jeg brugte så den her helt rene tandbørste, og stak den forsigtigt ind i skeden. Og det gjorde overhovedet ikke ondt, at bruge den. Men det er første gang, at jeg overhovedet har stukket noget op i min skede, udover at jeg har prøvet at stikke min ene finger op. Så en tandbørste kan jo nå meget længere op, end en finger kan. Og det har så resulteret i, at selvom det ikke gjorde ondt, da jeg var våd og sørgede for at slappe af og ikke spænde. Så fordi jeg aldrig før har stukket andet op i skeden end min finger, så har jeg efterfølgende haft det skidt tilpas, haft kvalme, været lidt svimmel, ryster lidt, er spændt i underlivet og har smerte i underlivet. Men er det farligt at bruge en helt ny, ubrugt og ren tandbørste, til at stikke op i skeden?? For det gjorde ikke ondt, det var dejligt. Men efterfølgende, har jeg fået det skidt? Skal jeg være bekymret, og er det farligt!!?? Det skal lige siges, at jeg aldrig har haft sex. Så jeg er stadigvæk jomfrue, og at det var første gang at jeg har stukket noget op i skeden. Og at jeg kun har gjort det en gang. Og er det normalt, at man får det sådan her?? Når man for første gang får noget langt op i skeden?? For en alm. tandbørste  er jo noget længere, end en finger. Og kan min kvalme, smerter, svimmelhed og at jeg har det lidt skidt, have noget at gøre med, at tandbørsten måske har ramt livmoderen, eller bare at min skede ikke er vant til at få noget stukket langt op. Jeg håber VIRKELIG at i vil svarer hurtigst muligt!!!
Mvh. Den meget bekymrede pige.

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål til brevkassen!
Jeg synes, at det lyder rigtig fint, at du eksperimenterer med at onanere og prøver at finde ud af, hvad der er rart for dig. Det er nogen, som synes, at det er dejligt at onanere ved at penetrere sig selv med noget, mens andre foretrækker klitorisstimulering. Det er fint, at forsøge sig frem med, hvad man godt kan lide. Det er godt, at du er opmærksom på, at det skal være rent, det du evt. kommer ind i skeden. Når det var en helt ny tandbørste du brugte, var der nok ikke noget på den, som du skal være bekymret over. Det er dog altid en god ide, at komme et kondom på det man stikker op. På den måde kan kommer der ikke noget beskidt op i skeden, og hvis man bruger noget som kan gå i stykker f.eks. en gulerod, er der mindre sandsynlighed for, at der knækker noget af genstanden inden i skeden.
Jeg kan desværre ikke svare på, hvorfor du har fået det skidt, efter du onanerede. Jeg bider mærke i, at du sagde, at det var rart at onanere med tandbørsten, og at det ikke gjorde ondt. Det er selvfølgelig vigtigt, at du ikke gør stikker noget op, som gør ondt. Når det ikke var tilfældet, tænker jeg, om det ubehag du følte måske ikke var relateret til din onani? Det lyder som om, det har været ret ubehageligt efterfølgende med smerter og kvalme, så det ville være en god ide, tænker jeg, at kontakte din læge, for at være på den sikre side. For mig lyder det ikke farligt, og ikke som noget du skal være alt for bekymret over, men da jeg ikke er læge, tænker jeg, at det ville være rart at snakke med en læge, enten over telefonen eller til en konsultation, og høre ham/hende hvad vedkommende tænker har forårsaget ubehaget. I hvert fald bare så du selv kan få ro og ikke skal gå og bekymre dig. Det kan godt virke grænseoverskridende at skulle snakke med en læge om sit underliv, men det tænker læger slet ikke over, de er vant til at snakke om alle slags problemer.
Jeg håber, at ubehaget er forsvundet. Det lyder til, at du er meget fornuftig og opmærksom på hygiejne i forbindelse med onani, og det er en rigtig god ting!
Med venlig hilsen Christine