kan ikke kys
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Har haft noget med den her pige i noget tid og jeg er ret vild med hende. Jeg er ret sikker på at hun gerne vil mere men jeg er bange for at gå videre fordi jeg har aldrig kysset nogen før så er bange for at jeg ikke kan finde ud af det. er ret sikker på at hun har prøvet at kysse før og jeg gider virkelig ike at blive til grin fordi jeg ikke ved hvordan man gør. Hvordan ved man at man gør det rigtigtt. Kan man øve sig eller sådan moget. PLEASE hjælp mig. har lyst til bare at sige at jeg ikke gider noget med hende selvom jeg synes hun er helt vild sød :(

Svar:
Hej dig,
Hvor er det dejligt for dig, at du synes godt om en. Jeg kan godt forstå, at der er mange (nervøse) tanker heromkring, og du skal vide, at det er helt normalt. Grunden til at man får alle disse tanker, skyldes bl.a. at det er utroligt sårbart at tilkendegive at man er vild med personen og især når man også vælger at fortælle det til personen, da der er altid en risiko for, at den anden ikke har det på samme måde. Dog lyder det til, at det ikke er tilfældet her, når du er ret sikker på hende.
Jeg kan forstå, at det bekymrer dig meget, at du ikke har nogle erfaringer med at kysse. Jeg forstår godt din bekymring, MEN det er der ikke ingen grund til. Og hvorfor skal du så ikke være det? Det er der forskellige over sager til. Det er vigtigt at understrege, at bare fordi man har prøvet at kysse før, så betyder det nødvendigvis ikke at man er god til det. Vi kysser alle forskelligt og det er forskelligt hvad vi kan lide i et kys. Derfor handler det i stor stil om at finde en måde at kysse på sammen. Det er der kun en måde at gøre, og det er ved at kaste jer ud i det sammen og finde jeres stil.
Desuden er det også vigtigt, at understrege at det er de færreste som gode til at kysse i første hug, det kræver nogle gange at finde sin ”kysse stil” og finde ud af hvad der føles rigtigt. Som jeg startede med at sige, kan det være sårbart at være vild med nogen, og som du så fint selv skriver, så tror du også at hun er interesseret i dig. Så jeg synes det ville være dumt at droppe det, i frygt for om man nu er god nok til at kysse.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Vh. Anja