Onani en gang om ugen
brevkassespørgsmål af
Sunshine
13 år
Jeg læser af og til i brevkasser og sådan at det åbenbart er almindligt at onanere hver eller hveranden dag. Jeg ved ikke om jeg er unormal så for jeg samler lissom min onani til en gang om ugen. Der er en dag jeg har ret tidligt fri fra skole og hvor min mor kommer sent hjem fra arbejde. Der har jeg nogen timer og der samler jeg så min ugenlige onani. Klæder mig af og hygger mig på sengen og ser lidt porno. Jeg kommer så flere gange ved at bruge fingerne eller jeg "boller" min hovedpude. Først når jeg er virklig træt og lidt øm så stopper jeg. Jeg synes jeg har det dejlig afslappet så og det kan fint holde en uge inden jeg skal igen. Tænker om jeg er meget unormal og gøre det på den måde? Er det bedre for kroppen og gøre det jævnligt istedetfor så meget på en gang?

Svar:
Hej Sunshine!
Hvor er jeg helt utrolig glad for, at du skriver ind med det her spørgsmål. Mange af dem, der skriver ind, har gjort det, fordi de frygtede, at de måske var ”for seksuelle” eller ”for liderlige”, og det er derfor, at brevkassen har understreget mange gange, at det er helt normalt at gøre det på denne måde. Jeg elsker det her spørgsmål, fordi det giver mig muligheden for at brede det svar, vi normalt kommer med, lidt mere ud og komme lidt dybere ind i det.
Når vi her i brevkassen skriver, at daglig onani er helt normalt, betyder det slet ikke, at ugentlig, månedlig eller slet ingen onani er forkert eller mærkeligt. Nogle har et meget skemalagt behov, mens andre har perioder, hvor de føler større behov, og så kan det forsvinde i andre perioder. Og hvad du kan lide nu, kan også sagtens ændre sig i løbet af nogle år. Og det hele er helt normalt.
Faktisk vil jeg næsten vove at påstå, at der ikke er en forkert måde at onanere på. Så længe det ikke går ud over dig, dit humør, din hverdag eller dine relationer til venner og familie, så er det sundt og fint. Og det kan man i hvert fald ikke sige, at din rutine gør.
Jeg tror faktisk ikke, du er så alene, som du måske tror, du er. Jeg tror, man oftere kan blive i tvivl om, hvorvidt man er ”forkert”, hvis man frygter, man har et problem eller gør noget for meget. Og derfor skriver de mennesker, som onanerer oftere, mere ind til os og har brug for anerkendelsen af, at de er okay. Derfor kan det måske virke, som om det er mere normalt end andre måder at onanerer på. Vi er alle helt forskellige mennesker, og den måde, vi udøver vores seksualitet på, er mindst lige så varierende som alt andet i os.
Og må jeg lige understrege, hvor hyggeligt jeg synes, din rutine lyder? Jeg forstår da godt, hvorfor du foretrækker at gøre det på denne måde. Det lyder som en virkelig god og sund måde at komme i kontakt med sin krop i trygge rammer, hvor du ved, du ikke bliver forstyrret. Jeg ser intet unormalt eller mærkeligt i det, du beskriver, tværtimod. At du værdsætter den her nænsomhed, er blot den måde, din seksualitet udfolder sig på lige nu. Og hvor er det bare fedt, du lytter til dine egne grænser, præferencer og lyster, uden at blive påvirket af, hvad du tror, du ”burde”.
Så tusind tak for, at du skrev ind, så den her del af onani og seksualitet kunne få noget spotlight 😊
De bedste hilsner,
Juni fra Cyberhus